čtvrtek 30. července 2009

Výměna ramene přední nápravy - bmw 320d, e46, 99


Když uslyšíte nepříjemné bouchání na některé ze stran přední nápravy, pravděpodobně máte špatné silentbloky na rameni, nebo špatný kulový čep (uchycení kola). Samo o sobě se s tímto hendikepem dá ještě několik tisíc km najezdit, ale vřele doporučuji jeho výměnu. Pokud nastala taková situace, že kulový čep je KO, pak nezbývá nic jiného, než vyměnit celé rameno nápravy. Cena takového ramene se pohybuje kolem 3000 kč ( doporučuju koupit něco lepšího, než nějaká bahna :-) ).

Navíc si připravte další 1000 kč pro silentblok, do kterého se usazuje rameno - protože to většino bývá špatné také.


























Výměna:


1. Postavte auto na hever, odtáhněte kolo a odtáhněte matky ramene ( celkem 4 - dva klouby a dva na silentbloku v kastli auta ).















2. Nakapejte trochu brzdové kapaliny na čepy - obvykle jsou tak zoxidované, že se nedají sundat "po dobrém" takže budete potřebovat hodně trpělivosti :-). Asi po 6 h. pokračujte dalším bodem.





























3. Nyní, pokud nemáte k dispozici stahováky pro čepy, doporučuji si sehnat ještě jednoho pracovníka, který vám bude tlačit rameno pákou - trubkou zapřenou o brzdové pakny, nebo jádra uchycení kola a vy - nejlépe kladivem přes tupou pevnou tyč se budete snažit odrazit rameno od kloubu. V nejhorším případě budete muset použít autogen na to, aby jste sedla čepů nahřáli a ta se roztáhla - ale vážně až v krajní situaci, raději bych vám doporučil to řešit stahovákem - popř. pomocí páky a násilí ( snažte se nepoškodit zbytek kola - rameno je už i tak nepoužitelné - to vem čert :-) ).
















4. Po oddělání ramene, s použitím vazelíny narazte silentblok na rameno. Snažte se dodržet vzdálenost původního silentbloku - kvůli odchylkám pro geometrii - pak je zbytečná.



5. Trošku vazelíny použijte i na čepy ramena ( na závit moc nedoporučuji ).


6. Nasaďte rameno a zatáhněte šrouby( s citem ).


7. Složte kolo a hotovo.



Celkem snadná oprava, která vám ušetří peníze za automechanika - tudíž je pak můžete vrazit do lepšího ramene :-). Jinak se doporučuje vždy měnit obě ramena - ale dle mého názoru, pokud se materiál a druh ramene neliší od předchozího, je zatím zbytečné měnit obě ramena najednou - když si to pak dokážete vyměnit samy :-).



Tak snad vám tento článek pomohl.

Žádné komentáře:

Okomentovat